クラフトとトレードスキル

 
最終更新日時:
元記事
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/game/632/feature/8038/Crafting-A-Deep-Experience.html/page/1


ネクサスの世界は有用な物品に満ちている。
The world of Nexus is crammed full of useful stuff.

それら物品は、あなたが猫科の動物の胃袋から拾った物か、
It might be stuff that you loot from the stomach of a panthera,

あるいは企業家精神にあふれたプロトスター株式会社の社員から買った物かもしれない。
or stuff that you buy from an entrepreneurial Protostar Corporation employee.

そして今、ワイルドスターのトレードスキルに感謝し、それらはあなた自身で作れるようになった。
And now, thanks to WildStar’s tradeskills, it can be stuff you create yourself.

結局、左程特別なことではないけど、作成した物品に、作成者の名前は記載されるのかい?
After all, nothing is quite as special as when it has your own name stamped on it. Right?

MMORPG.comのチームは、ワイルドスターの開発部隊に突撃取材し、
The MMORPG.com team have been rampaging through Carbine’s upcoming sci-fi MMO,

それらの二つの新しい職業の情報を持ち帰った。
bringing the latest on everything from those two new classes to developer interviews.

もしあなたが宇宙のさまざまの物の購入を望むなら、ご遠慮なくどうぞ。
If you want to consume the whole cosmic enchilada in one go then be my guest.

時間がかかることと一口ごとに味わいを楽しむことを覚えておいてください。
Just remember to take your time and savor every mouthful.

ワイルドスターにおける初期のレベルで、
As part of our early levels peek at WildStar,

開発からのクラフトの導入をちょっと見ました。
I took a quick look at Carbine’s introduction to crafting.

それは興味深くそして多様性のある導入で、
It’s an interesting and diverse approach,

豊富なカスタマイズが既に明らかでした。
with plenty of customization already apparent.

この様な初期の段階でさえ、
Even at this early stage,

ワイルドスターのクラフトシステムは深く詰め込んであるように見えます。
WildStar’s crafting systems seem to be packed with depth,

テクノロジーツリーとクラフト能力が掘り下げれることが魅力的です。
with tech trees and crafting talents tempting me to dig deeper.

○委員会議
Board Meeting

表面的には、
On the face of it,

ワイルドスターのクラフトは他のMMOと同じように見える。
WildStar’s crafting looks similar to other MMOs.

収集のトレードスキルには、マイニング(採掘)とサバイバリストが含まれる。
There’s gathering tradeskills that include Mining and Survivalist,

装備のトレードスキルは、アーマラー(鎧製作)とウェポンスミス(武器鍛冶)です。
equipment tradeskills like Armorer and Weaponsmith,

趣味のトレードスキルは、ファーミング(農業)とクッキング(料理)です。
and hobbies such as Farming and Cooking.

ワイルドスターのトレードスキルの紹介は、
WildStar’s introduction to tradeskills

(トレードスキルの)協調について良い説明をしている。
does a good job of explaining which ones work well together,

しかも、もし変更を望めば、ペナルティなしで気軽に変更できる。
although it’s easy to chop and change without penalty if you're craving a change.


それはカービンの(トレードスキルへの)微調整を理解するのに、時間は掛かりません。
It doesn’t take long though for Carbine’s tweaks to become apparent.

マイニング(採掘)を例とします。
Take mining for example:

鉄鉱石の算出点で、あなたは喜びながら採掘します。
you might be happily digging away at an ore node,

(鉄鉱石は)足が生えて走るようになくなります。
only for it to sprout legs and scamper off.

あるいは地面からと同様にジャイアント鋼ワームからも産出するかもしれません。
Or maybe even erupt from the ground as a giant ore wyrm,

あなたのちっぽけなチュアを食べに設定してください(???)。
all set on devouring your diminutive Chua.

それは部分的に収集を面白く保つための動きです。
It’s partly a move to keep gathering interesting,

しかし、これらのボットに対処するため、予測できない何かを与えることによって、同時にファーミング防止の方策も取られます。
but it also works as an anti-farming measure by giving those bots something unpredictable to deal with.

収集をオープンワールドで行うのは一つのオプションです。
Gathering in the open world is just one option,

それは熱心なトレードスキルのファンならできることです、
as it’s possible for dedicated tradeskill fans

そのために家の区画の一部を捧げます。
to devote part of their housing plot to the cause.

それは庭を配置し、料理用のいくつかの追加の素材を獲得することが可能です。
It’s possible to drop down a garden and pick up some extra ingredients for cooking,

または追加の鉱石のために鉱山を掘ります。
or dig out a mine for additional ores.

そして、あなたが家に本当に入れ込むなら
And, if you’re really into housing,

建築士のトレードスキルによって、あなたの家に配置するすべての種類のキットが作成できるでしょう。
the Architect tradeskill will let you create all manner of kits ready to drop down on your home.

共同のクラフトワークベンチが少し混んでいる場合、自分専用のを作り、落ち着いて作業すると良いでしょう。
Say the communal crafting workbench is getting a little busy, why not build your own and chill?

もしあなたが戦利品をベンダーに送るよりリサイクルしたい場合、同様にそれらの装備を素材にサルベージする方法を提供します。
If you’d rather recycle your loot than send it off to a vendor, WildStar also provides a way for everyone to salvage their gear into component items.

普通は基本素材を得られるだけですが、(ときには)収集に外出するかあるいは商品取引所を訪ねる代わりになる物が得られます。
It’ll usually only provide base materials, but it provides a handy alternative to going out and gathering or visiting the commodities exchange.

私自身は、それが欲しくてたまらない以外はお金に替えることを好みます。
Myself, I’d rather go for the money unless it becomes desperate.

○回路をショートさせる
Short Circuit

他のMMOでは普通はこれで(生産して)終わりです。
It’s at this point that other MMOs normally end.

しかしワイルドスターにおいては、3つの連動するシステムが多様な範囲の生産のオプションを提供します。
But not so with WildStar, as the game uses three interlocking systems to provide a diverse range of crafting options.

我々が4月に最初に聞いたのは、サーキットボードクラフト(CBC)ですが、最新の冬のβではさらに興味深い物になってました。
We first heard about Circuit Board Crafting (CBC) back in April, but the latest iteration in the Winter Beta is even more interesting.

設計図の膨大なリストを回避するために、ウェポンスミスは単に作りたい武器の形式とグレードを選択します。例えばスチールピストル等です。
In order to avoid a huge list of schematics, a weaponsmith would simply choose the type and grade of weapon they want to make, such as a pair of steel pistols.

その後、ウェポンスミスはパワーコアを配置します。これはそのアイテムが全般的にどう強力かを制御するものです。
They’d then drop in a power core, which regulates how powerful the overall item is.

そして、それは一つのベースステータスが事前選択されてますが生産者は異なる初期ステータスを選ぶことができます。
その後、どれだけの力を費やして、ステータスをより高くするかを決めます。
And, while it might have one base stat pre-selected,
the crafter can also choose another primary stat, then decide how much power it should use in order to bump that stat level even higher.

あなたは材料を持っている必要があり、さらに回路を過負荷にすることも可能です。
It’s even possible to overload circuits, should you have the materials.

オープンワールドで設計図を見つけることは可能ですが、ワイルドスターのテックツリーは、それらのロックを解除し、あなたの職業を進めるためのさらなる方法を提供します。
Although it’s possible to find schematics out in the open world, WildStar’s tech trees provide a further way to unlock them and advance your profession.

ツリー内の特定の枝の目標を完了させ、報酬として設計図を得ることができます。
Complete the objectives of a particular branch in the tree, and earn schematics as a reward.

これは、あなたが欲しい、武器や防具の特定の種類に焦点を当てること、
あなたにとって便利な特定の設計図をアンロックするために、枝の特定のパーツを試すこと、あるいは狙うことができること意味します。
It means you can focus on particular types of weapons or armor should you want to,
or try and aim for particular parts of the tree in order to unlock a particular schematic that’s useful to you.

それによると、アチーブメントを完了し、トレードスキルのタレントポイントを得るために、
トレードスキルのテックツリーの様々な部分を通してあなたの方法を追求する価値がある。
That said, it’s worth pursuing your way through the various parts of a tradeskill’s tech tree,
in order to complete achievements and earn tradeskill talent points.


それは献身と大量の素材の供給の両方を必要とする長いプロセスになる可能性がありますが、
これによりあなたはあなたのクラフトスキルを微調整することができます。
These allow you to fine-tune your crafting skill even further,
although it feels as though it can be a long process that requires both dedication and a bountiful supply of raw materials.

○トレードアップ
Trading Up

他の最近のMMOのクラフトシステムと比べても、ワイルドスターのそれはより深く感じる。
When I compare WildStar’s crafting systems to other recent MMOs, it feels much deeper.

確かに私は(クラフトの)表面をさらっとしか試していません
しかし私がすでに見てきたものからだけでも、
(ワイルドスターのクラフト?(focused industrialistsが??))システムは非常にやりがいがあるでしょう。
Admittedly I’ve only had the opportunity to scratch the surface but,
from what I’ve already seen,
focused industrialists will probably find the system very rewarding.

そして同様に二つのインゲームのマーケットも適したものでしょう。
It also dovetails nicely with the two in-game marketplaces.

商品取引所は、わずかなページ数のリストを見るだけで、最低価格の
トレードスキルで必要なすべての素材を見つけることができる場所です。
The Commodities Exchange is where we’ll find all those raw materials that feed tradeskills,
with only the lowest price shown instead of pages of listings.

逆に、オークションは、完成品や希望のMobドロップ品やその他を探す場所になります。
Conversely, the Auction House is where you’ll find finished items, desirable loot and so on.

これらは生産者がアイテムを生産し、販売するための完璧な組合せです。
It’s the perfect combination to help crafters create and sell items.

もちろん、ベータはベータに過ぎません。
As always though, beta is beta.

物事は変更されます。
より高いレベルでは、一見良いアイデアに見えることがうまくいかない可能性もあります。
Things can change, and what looks like a good idea at first glance might not work out once we climb to the higher levels.

それはそうですが、
カービンはワイルドスターの強い構成要素としてクラフトを作り上げることを熱望していることは非常に明確です。
That said, it’s very clear that Carbine is eager to make crafting a strong component of WildStar.

我々は間違いなくそれについて応援しています。
That, in itself, is something we can definitely cheer about.

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